اقامتگاه بوم گردی سووشون
مطالب
نکته ها
شیرازگردی
اقامتگاه بوم گردی سووشون

اقامتگاه سووشون اولین اقامتگاه سنتی و تاریخی در بافت قدیمی شیراز در خیابان لطفعلی خان زند می باشد که این اقامتگاه ابتدا خانه ای زیبا و قدیمی با قدمتی حدودا 100 ساله بود اما پس از مرمت در سال 95 به اقامتگاهی بوم گردی برای توریست های داخلی و خارجی تبدیل شد و فعالیت خود را در زمینه اقامتگاه ادامه داد.فضای این اقامتگاه کاملا سنتی و قدیمی بوده و حال و هوای قدیم شیراز را برای مسافران تداعی می کند.

اگر از زندگی در فضای پر هیاهو و مدرن امروزی خسته شده اید و به دنبال مکانی آرام و دنج برای گذراندن وقت  و استراحت می گردید انتخاب این اقامتگاه می تواند انتخاب مناسبی باشد.

در حیاط زیبا و با صفای این اقامتگاه یک حوضچه پر از آب و تخت های سنتی دور تا دور حیاط قرار دارد که می توان با آرامشی کامل در این محیط کاملا متفاوت نشست و با نوشیدن یک لیوان چای یا قهوه خستگی خود را برطرف کرد.این اقامتگاه بوم گردی ظرفیت محدودی دارد زیرا 4 اتاق با ظرفیت های متفاوت 4 و 5 نفره دارد که به طور کلی می توان گفت گنجایش بییش از 20 میافر و توریست را ندارد. 

چنانچه قصد اقامت در این اقامتگاه را دارید حتما باید با هماهنگی های قبلی اتاقی را برای خود و همراهانتان رزرو کنید.یکی دیگر از جالب ترین و برجسته ترین خصوصیات این اقامتگاه سرو غذاهای سنتی و محلی نظیر:

  • کلم پلو
  • دوپیازه
  • آلو یزدی
  • حلیم بادمجان
  • کشک بادمجان

اقامتگاه بوم گردی سووشون


می باشد که لذت اقامت را برایتان دوچندان می کند.از دیگر امکانات این اقامتگاه می توان به اینترنت پر سرعت،پارکینگ غیر مسقف،آشپزخانه ی عمومی،راهنمای مسلط به زبان انگایسی نام برد.همانگونه که گفتیم ظرفیت و گنجایش این اقامتگاه کاملا محدود بوده اگر به شیراز سفر کردید و موفق به اقامت در این اقامتگاه نشدید نگران نباشید زیرا تیم تخصصی شیرازروم این افتخار را دارد که با منازل مبله در سراسر نقاط شیراز و با امکانات کامل رفاهی میزبان شما عزیزان باشد.

در این صورت شما می توانید در هر منطقه از شیراز که دوست دارید اقامت داشته باشید و برای گردش و تفریح به بافت قدیمی این شهر نیز سری بزنید.

این بومگردی در فضایی ۲۶۰ متری در نزدیکی نارنجستان قوام شیراز واقع شده است. بافت محله تاریخی و مسیر دسترسی به اقامتگاه آسفالت می باشد. اقامتگاه جهت امنیت بیشتر مهمانان گرامی، دارای دوربین مدار بسته در درب اقامتگاه، ورودی، پشت بام می باشد. اقامتگاه دارای نگهبان 24 ساعته می باشد.

نکات بیشتری که باید در مورد اقامتگاه سووشون در شیراز بدانید


فاصله با سوپر مارکت 20 متر، با نانوایی 250 متر، با پمپ بنزین 3 کیلومتر، با نارنجستان قوام 1 دقیقه پیاده روی، با خانه زینت الملوک 1 دقیقه پیاده روی، با خانه گالری عادل یزدی 1 دقیقه پیاده روی، با مسجد نصیرالملک 5 دقیقه پیاده روی، با موزه پارس 3 دقیقه رانندگی، با حمام وکیل 3 دقیقه رانندگی، با ارگ کریم خان زند 6 دقیقه رانندگی، با حافظیه و آرامگاه سعدی 15 دقیقه رانندگی، با بازار وکیل 10 دقیقه پیاده روی، با سرای مشیر 15 دقیقه پیاده روی، با دروازه قرآن و رستوران هفت خان 15 دقیقه با خودرو می باشد. فاصله تا نزدیک ترین پارکینگ عمومی حدوداً 300 متر می باشد.

اقامتگاه بوم گردی سووشون


بومگردی دارای پک بهداشتی دستمال رولی، دستمال کاغذی، شامپو و دمپایی می باشد. برگزاری مراسم به تعداد ظرفیت اتاق با هماهنگی میزبان امکان پذیر می باشد. از ایجاد سروصدای زیاد پرهیز گردد. ارائه کارت ملی هوشمند الزامیست. صبحانه رایگان برای مهمان سرو خواهد شد. وضعیت آنتن دهی ایرانسل، رایتل و همراه اول عالی می باشد. اقامتگاه قبل از ورود مهمان بطور کامل نظافت شده و تمام ملحفه ها پس از شستشو و ضد عفونی مجددا مورد استفاده قرار می گیرند.

توضیحات تکمیلی در مورد بوم گردی سووشون در شیراز


همینطور که قبلا اشاره کردیم اقامتگاه بومگردی سووشون یک خانه تاریخی مربوط به دوره قاجار با قدمت بیش از ۱۵۰سال است که بطور کامل تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی مرمت شده است. این اقامتگاه در بافت تاریخی شهر شیراز و در تنها کوچه گالری شیراز واقع شده است. دیوارهایبیرونی این اقامتگاه توسط استاد دکتر عادل یزدی نقاشی شده. نقاشی ها بیانگرداستان عبور سیاوش از اتش می باشند و با اسم این اقامتگاه هم خوانی دارند. ایننقاشی به عنوان یک جاذبه عکاسی در سطح شهر شیراز مطرح شده است. 

این اقامتگاه درنزدیکی نارنجستان قوام، خانه تاریخی زینت الملوک، خانه گالری عادل یزدی، حمامگنجینه و مسجد نصیر الملک واقع شده و فاصله زیادی نیز با اثار باستانی همچون ارگکریمخان زند، موزه پارس، حمام وکیل، حرم شاهچراغ (ع)، بازار وکیل، سرای مشیر و...ندارد.اکثر اقامتگاه های سنتی که در بافت تاریخی قرار گرفته اند به دلیل باریکی کوچه هافاقد پارکینگ هستند. سووشون نیز از این قائده مستثنی نبوده و مشکل پارک اتومبیل ها برای مسافران آن هموجود دارد.

آدرس و شماره تماس اقامتگاه سووشون در شیراز


آدرس:خیابان لطفعلی خان زند،کوچه نارنجستان قوام
شماره تماس:07132360779